درباره داوران

جایزه ویلا - 1400
ویلاهای ساخته نشده

مجله ویلا
درباره هیئت داوران 

جایزه ویلا - 1400
ویلاهای ساخته نشده
مجله ویلا
معرفی هیئت داوران  

 

 

اِسا لاكسونن

پروفسور «اِسا لاكسونن» منتقد معماری و هنر، اهل کشور فنلاند و برنده‌­ی بیست‌ونه جایزه در مسابقات داخلی و بین‌المللی است که در این رقابت‌­ها توانست شش بار مقام نخست را از آن خود کند.
وی به‌عنوان اولین مدیر «آکادمی آلوار آلتو» سمپزیوم سالانه‌ی آلوار آلتو را پایه­‌گذاری نمود.
او با همراهی «کیمو فریمن» آتلیه­‌ی معماری شخصی­‌شان را با نام «فریمن لاکسونن» در سال 2005 به راه انداختند و این همکاری همچنان ادامه دارد. از آثار شاخص این آتلیه می­‌توان به طراحی «ایستگاه فِرانتِیر» اشاره نمود.
گفتنی است که لاکسونن از سال 2020 بر روی ارتباط بین معماری و علوم اعصاب با عنوان فضا چگونه بر رشد مغز تأثیر می­‌گذارد؟ مطالعه می­‌کند.

 

اسا لاکسونن
© مارتینن آلکانتارا

 

 

سیامک شاه نشین

پروفسور «سیامک شاه‌نشین» با بیش از سی سال سابقه‌‌ی فعالیت حرفه‌ای از جمله معماران، مؤلفان و منتقدان برجسته، پیشرو و آینده‌نگر اروپا و جهان در حوزه‌ی معماری و علوم میان‌رشته‌ای به‌ شمار می‌رود.
علاقه‌ی شاه‌نشین به «میکل‌آنژ» و «داوینچی»، او را به سوی ایتالیا و سپس به دانشکده‌ی معماری AA در لندن و آکادمی هنرهای زیبا در فلورانس، دانشگاه صنعتی زوریخ  ETH ، مدرسه عالی طراحی هارواردGSD، و پلی‌تکنیک تورین سوق داد.
پروژه‌های ایشان در سرتاسر جهان و از جمله کشورهای آمریکا، استرالیا، انگلستان، آلمان، ایتالیا، سوئد، سوئیس، هلند، یونان، مکزیک، چین، کره‌ی جنوبی و فیلیپین به مرحله‌ی اجرا درآمده و در نمایشگاه‌های گوناگون معماری در کشورهای مختلف جهان در معرض دید عموم قرار گرفته است.
آثار وی برنده‌ی جوایز پُرشمار و معتبر معماری در جهان شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به جایزه‌ی بهترین معماری مجتمع‌های چندمنظوره در سال 2021، جایزه‌ی بهترین دفتر معماری با رویکرد پایداری در اروپا در سال 2020، جایزه‌ی اتحادیه‌ی اروپا برای معماری خورشیدی در سال‌های 1996 و 1998، جایزه‌ی بهترین معمار از آکادمی هنر و علوم آمریکا در سال 1995و جایزه‌ی بهترین معمار جوان در سال‌های 1993 و 1995 اشاره نمود.  
شاه‌نشین در مقام داور، مسابقات معماری و رویدادهای بین‌المللی متعددی را در این حوزه مورد ارزیابی و قضاوت قرار داده است. او در روالی منظم و پیوسته در همایش‌ها و کنفرانس‌های بین‌المللی حضور یافته و هر ساله در دانشگاه‌های معتبر معماری و شهرسازی از آمریکا، اروپا تا شرق آسیا به تدریس و سخنرانی می‌پردازد.
رسانه‌های معتبر معماری آثار وی را هر ساله در صفحات خود منتشر می‌کنند و از او به عنوان "آقای خاصِ معماری" نام می‌برند. سیامک شاه‌نشین در عرصه‌ی نویسندگی نیز فعال است؛ آخرین کتابش با عنوان Landscape Modeling چشم‌اندازی ژرف و میان رشته‌ای را برای پژوهشگران شهرسازی و متخصصان منظر فراهم می‌آورد.

 

سیامک شاه نشین
Caption

 

 

الیزابتا ترانی

پروفسور «الیزابتا ترانی» معمار، محقق و نویسنده ایتالیایی در سال 1993 استودیوی Terragni Architetti را تاسیس نمود. وی همچنین مدیر و عضو مؤسس  D.R.A.W  از سال 2011 در بروکلین آمریکا است.
آثار وی در زمینه‌های معماری، مشاوره، موزه، بازسازی و نمایشگاه در کشورهای ایتالیا، سوئیس، آلبانی و آمریکا شکل گرفته و گسترش یافته است.
الیزابتا ضمن انجام پروژه‌های شخصی و دفتری، در پروژه‌های شاخص و ساختمان‌های نمادین به آنالیز مشکلات و بررسی راه‌حل‌های تخصصی می‌پردازد و در این زمینه دولت‌ها و بخش‌های خصوصی نیز از او استفاده می‌کنند.
آثار و مقالات متعددی از وی در کتب و مجله‌های بین‌المللی به چاپ رسیده و در دسترس معماران و پژوهشگران معماری قرار گرفته است.

 

الیزابتا ترانی
Caption

 

 

جایزه ویلا - 1400
ویلاهای ساخته نشده

مجله ویلا

 

اخبار مرتبط:

فیلم کامل جایزه ویلا ۱۴۰۰ 

شرایط شرکت جایزه ویلا 

درباره داوران

پرسش های متداول

بیانیه ویلا

فهرست لیست منتخب

برگزیدگان و برندگان نهایی نخستین رقابت ویلایی کشور؛ جایزه‌‌بزرگ ویلا

آیین اعلام برندگان نهایی نخستین دوره‌ی جایزه‌‌بزرگ ویلا به روایت تصویر | بخش دوم

نتیجه‌ی نهایی نخستین دوره‌ی جایزه‌بزرگ ویلا

جایزه ویلا ۱۴۰۲

متن تشکر دبیرخانه جایزه ویلا