#زن_زندگی_آزادی

بیش از دو ماه از حادثه ناگوار برای #مهسا_امینی می‌گذرد و اعتراضات مردم نسبت به وضعیت #آزادی و #عدالت_اجتماعی در ایران با شعار #زن_زندگی_آزادی ادامه دارد.
#مجله_ویلا اعتراضات به حق مردمی به فساد و رانت نهادینه شده در سیستم حکومتی را اغتشاش نمی‌داند و افراد معترض به بی‌عدالتی را شرور نمی‌خواند و بر آن است تا همچون گذشته در کنار مردم باشد و در برخورد با مسائل و مشکلات جامعه #ابتکار_عملی از خود نشان بدهد.
مجله ویلا بر این باور است که این رویکرد مواجهه #انتقادی#عملی #تخصصی با مسائل مردمی و اجتماعی می‌تواند به‌عنوانِ یک گام موثر و رو به جلو برای آگاهی و آزادی تلقی شود و تغییر سرنوشت جامعه را منوط به تغییر تلاش، همت و اراده افراد تک‌تک آن جامعه می‌داند.
در این زمان وظیفه خویش می‌دانیم که در حیطه تخصص علمی و اختیارات رسانه‌ای خودمان به دغدغه‌های به‌حق مردم حساسیت بیشتری نشان بدهیم و در حد توان صدای اعتراضات به بی‌عدالتی‌های اجتماعی در حوزه معماری و شهرسازی باشیم.
در طی این دو ماه پژوهشگران و خبرنگاران مجله ویلا با جدیت واراده روی مسائل ویلا برای طبقات غیر مرفه و مسکن اجتماعی با تاکید روی #حق_اجتماعی#عدالت_فضایی و #نیاز_معاصر تلاش کردند که در آینده نزدیک در بخش‌های مختلف #ویلا_آکادمیگ #ویلا_گفتگو #کرسی_نقد #همکاری منتشر و به اطلاع همراهان ویلا رسانیده می‌شود.
در گذشته کارگاه‌های ویلا در مواجهه با مسائل روز جامعه و حرفه برگزار شد و پیام‌های ترویجی و انتقادی خودش را در فضای رسانه‌ای و بدنه مدیریت کشور منتشر کرد.
کارگاه خانه‌ای برای یک #معلم، #زلزله_کرمانشاه، کارگاه
#طرح_و_متن_معماری کارگاه #ژورنالیسم_معماری
#کمپین‌های حفظ آثار ارزشمند ویلایی، کمپین #انتقادی برای #نظام_معماری
#کرسی های #ترویجی #نقد #نظریه_پردازی و حضور در رویدادهایی همچون #باغ_ایرانی از نمونه این فعالیت‌ها است. این فعالیت‌های غیر تجاری هستند و هیچ شهریه مالی از هیچ اسپانسر، شرکت کننده یا دانشجویی برای شرکت در آن ها دریافت نمی‌گردد.
کارگاه‌ها، کمپین‌ها و کرسی‌های اجتماعی مجله ویلا از سال ۱۳۹۳ تاکنون همگی دارای پیام دعوتی هستند برای دیگر رسانه‌های و موسسات آموزشی معماری در سرتاسر کشور با این عنوان که #لطفا_کپی_کنید
PleasecopyⒸ
لطفاً ایده‌های اجتماعی و انتقادی و آموزشی مجله ویلا را کپی و در پرورش آن ها ما را یاری کنید.
Ⓒ استفاده # تجاری از این ایده ها ممنوع است.
اول آذر ماه ۱۴۰۱