شماره سیزدهم مجله ویلا

آیین رونمایی از مجله‌­ی ویلا، ویژه‌­نامه‌­ی "گفت­‌وگو با معماران معاصر ایرانی- دفتر اول" در ویلاکافه‌­ی الهیه (فرهنگان) برگزار گردید.

۲۹ خرداد 1401

 

آیین رونمایی از مجله‌­ی ویلا با حضور معماران مدعو در این شماره و مدیران برندهای مورد تأیید ایشان در صنعت ساختمان در روز یکشنبه، برابر با 29 خرداد ماه سال یک‌­هزار و چهارصد و یک خورشیدی در محل ­ویلاکافه‌­ی الهیه (فرهنگان) برگزار گردید.

­ویلاکافه‌­ی الهیه، بار دیگر بستر تجلی یک رویداد ویلایی شد؛ این ویلا که در دوره‌­ی پهلوی و با اقتباس از مکتب­‌های مدرن ساخته شده در گذر از دهه‌­ها بارها مورد بازسازی قرار گرفته است و همچنان با دارا بودن کیفیت­­‌های ناب ویلایی برای دومین بار وعده­‌گاهی نیکو برای رونمایی از شماره­‌ی جدید مجله‌­ی ویلا گردیده است؛ گفتنی است که آیین رونمایی از شماره­‌ی دوازدهم مجله­‌ی ویلا با عنوان "ویلاها در کشور آلمان" نیز در همین ­ویلاکافه برپا شده بود.

 

چهره‌های شناخته شده، معماران ایرانی، دانشگاهیان، پژوهشگران حوز­ه‌­ی هنر و معماری و مدیران برندهای ساختمانی در فضای درونی و بیرونیِ ویلاکافه‌­ی الهیه گردهم‌­آمدند و یک دورهمی ویلایی را رقم زدند.

امیرعباس ابوطالبی، سردبیر مجله‌­ی ویلا، ضمن خوش‌­آمدگویی به مهمانان از معماران، مشاوران و اعضای تحریریه­‌ی مجله ویلا تقدیر کرد و به اهمیت ویلا در اختراعات و گفتمان معماری در جنبش‌های معاصر و آینده‌نگر اشاره نمود.

 

در این شماره میزبان گفت­وگوهایی ویلایی با معمارانی بوده­‌ایم که اسامی­شان به­‌ترتیب تاریخ مصاحبه بدین شرح است:

+ گفت­‌وگو با آرش مظفری _ معرفی ویلا  کَتِشال
+ گفت‌­وگو با کوروش رفیعی _ معرفی ویلای دایی جان
+ گفت‌­وگو با رضا دانشمیر _ معرفی ویلای بارانی
+ گفت‌­وگو با شاهین حیدری _ معرفی ویلای چهارفصل
+ گفت‌­وگو با تلان خسروی‌­زاده و کامران حیرتی _ معرفی ویلا آب­‌پری
+ گفت­‌وگو با شروین حسینی _ معرفی ویلا اَشکاوند
+ گفت­‌وگو با افشین فرزین _ معرفی ویلا دشت اَرژن
+ گفت‌­وگو با بابک مطلّب­‌نژاد _ معرفی ویلای البرز
+ گفت‌­وگو با هومن بالازاده _ معرفی ویلای شماره­ی 24
+ گفت‌­وگو با فیروز فیروز _ معرفی ویلای کویری
+ گفت‌­وگو با دلارام بلورچی و علی کرمانیان _ معرفی ویلای باغ­‌دره
+ گفت‌­وگو با منوچهر سیدمرتضوی _ معرفی ویلا دولت‌­آبادی

 

گفتنی است که گروه معماری آلوم‌­گستر، شیشه‌­ی نواوترو، شرکت سرمایه‌­گذاری مسکن جنوب، شرکت شیشه­‌ی آریساتک، کاماسیستم، شرکت ایستادُر، شیشه‌ی قزوین، چسب مگا استون و رنگ الوان، شرکت ای‌وان و خانه‌­ی طراحان سام از انتشار این شماره حمایت کرده‌­اند.  

 

شماره­‌ی آینده­‌ی مجله­‌ی ویلا به انتشار و بررسی یک‌صد آثار منتخب جایزه­‌ی ویلا خواهد پرداخت.

عکس پشت جلد دوم، اثری از سناتور رنزو پیانو است که برای معرفی ویژه‌­نامه­‌ی ویلاها در کشور ایتالیا چاپ گردیده است. قرار است که این ویژه­‌نامه در انتهای سال 2022 در کشورهای ایران و ایتالیا رونمایی گردد.

 

 

توجه:

متون کلیه­‌ی گفت‌­وگوها و بیوگرافی معماران، تولید مجله‌­ی ویلا است و استفاده از آن با ذکر مبنع مجله­‌ی ویلا منعی ندارد.