کورش رفیعی

کورش رفیعی

تلفن: +۹۸( ۲۱ )۲۲۲۹ ۱۵ ۲۲ , ۲۲۲۹ ۱۵ ۴۳

ایمیل: info@krds.co ، kourosh_r66@yahoo.com

وب سایت: https://krds.co/

بیوگرافی:

«کورش رفیعی» در سال 1345 در شهر همدان به دنیا آمد. در کودکی به نقاشی و ریاضیات علاقه‌مند بود، و بعدها به‌طورِتصادفی با معماری آشنا شد. وی دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی معماری در سال 1373 از دانشگاه شهید بهشتی است.

 

رفیعی با حضور و کسب تجربه در دفاتر معماری «فرهاد احمدی»، «معماری اثر» و دو دفتر معماری دیگر در کشور کانادا، مسیر خویش را برای راه‌­اندازی دفتر شخصی­‌اش یعنی «دفتر معماری اینجا» در سال 1393 هموار نمود. او که از همان ابتدا فعالیت­‌های حرفه‌­ای خویش را در زمینه­‌ی معماری با پروژه­‌های بزرگ­‌مقیاس آغاز کرده بود، آن را انتخابی اشتباه برای پیشبرد تمرین‌­های تجربی معماری به شمار می‌­آوَرد. وی بر این باور است که پروژه‌­های عمومی بزرگ در ایران معمولاً گرفتار پروسه‌­ای نافرجام گشته و نارَس باقی می­‌مانند و وقت معمار را برای پرورش ایده‌­هایش تلف می‌­کنند. او در چند سال اخیر با تمرکز بر روی پروژه‌­های ویلایی و کوچک‌­مقیاس که محدود به عملکردها نباشند، دغدغه‌­ی الزامی کردن حضور فضاهای خالی در آثارش را در خود می‌­پرورانَد.

«رسیدن به حرف­‌هایی بیش از پیش‌فرض‌های جهان واقعیت»1.


[1] معماری در خلأ اتفاق نمی‌­افتد و با پیش‌­فرض‌­هایی از جهان واقعی همراه است؛ اما مسئله این است که ما در نهایت حرفی بیش از آن پیش‌­فرض‌­ها بگوییم و به بازنمایی محض واقعیت بسنده نکنیم.

 

 

 کورش رفیعی در ویلا گفت‌وگو

 

 

چاپ و انتشار تصاویر و مطالب مندرج در این مجله به شرط ذکر منبع "مجله‌ی ویلا" منعی ندارد.
از اینکه با توجه به مورد یاد شده مطالب منتشر شده در مجله‌ی ویلا را بازنشر می‌نمایید، سپاسگزاریم ...

 

 

 

 

پروژه‌های مرتبط: