ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا ویلا صوفیا

ویلا صوفیا

وب سایت: https://villasufia.ir/

توضیحات:

سیاوش صوفی نژاد از سال ۲۰۰۹ به عنوان طراح و تولید کننده آبجکت های مبلمان و لایتینگ با تلفیق هنر سنتی معماری ایرانی و هنر مدرن، فعال بوده و مدت زمانی است که کار طراحی و تولید آبجکت های دکوراسیون را با برند شخصي خود “ویلاصوفیا“ انجام می دهد. این مجموعه در دو بخش طراحی و تولید مبلمان و گالری آثار هنری در تهران فعالیت می کند.

villasufia

 

سياوش صوفى نژاد  متولد سال ۱۹۷۸ در تهران است. وی بعد از فارغ التحصيلی از سازمان ملى پرورش استعدادهاى درخشان (سمپاد)، در سال ١۹۹۶ وارد دانشكده عمران دانشگاه آزاد تهران شد و پس از آن در سال ۲۰۰۱ در دانشكده هنر و معمارى دانشگاه آزاد تهران مركز در رشته معمارى به ادامه تحصيل پرداخت . کارشناس ارشد (MBA) و دکتری در رشته فلسفه هنر از  مالزی می باشد. وي در سال ۲۰۰۶ با تأسیس رشته آموزشی طراحی و ‌معماری داخلی در کالجی غیر انتفاعی با مجوز وزارت علوم فعالیت آکادمیک خود را آغاز کرد. در برنامه های مختلف تلویزیونی و رادیویی به عنوان كارشناس معمارى و طراحى داخلى فعالیت داشته است. از ديگر فعاليت هاى وى ترجمه و تأليف مطالبى در زمينه دكوراسيون و چاپ آن در مجلات  طراحى داخلى مثل "خانه و دفتر كار " و ‌”معماری پایدار “ بوده ، در سال های اخیر  دبیر بخش طراحی داخلی مجله تخصصی ویلا ، دبیر مجله تخصصی  ZH Magazine بوده و ستون شخصی وی در روزنامه آسیا با نام مستر دیزاین فعال  است.

سیاوش صوفی نژاد فعالیت ژورنالیستی خود را با تهیه کنندگی و تولید فیلم های مستند از گفتگو با طراحان ، هنرمندان و معماران ایرانی، با هدف معرفی و حمایت از هنر و خلاقیت ایرانی ادامه می دهد.

Mr.design.tv

 

وی در مورد انگیزه و اهداف خود این گونه بیان می‌کند که: "هدف و آرزوی ما این بوده که در نمایشگاه های مطرح دنیا به جای بازدید کننده بودن، به عنوان یک برند لوکس ایرانی حضور پیدا کنیم و با این امید، در زمینه شغلی مان که تولید و طراحی محصولات مبلمان و لایتینگ است، تلاش می کنیم. مهم ‌ترین چالش ما قانع کردن کارفرمای ایرانی برای پذیرش طراحی خودمان به جای طراحی برندهای مطرح اروپایی است. در حال حاضر به خاطر شرایط تحریم کالاهای خارجی، می توان بیشتر از این موقعیت استفاده کرد تا کیفیت کالای تولید داخل را به تدریج به کارفرمایان و مصرف کنندگان داخلی به اثبات رساند. با این وصف هنوز در ابتدای راه هستیم به این دلیل که دولت دیر به این نتیجه رسیده است که کسری فروش نفت را با تولید کالای داخلی پر کند و البته اگر این تحریم ها اتفاق نمی افتاد احتمالاً تا ۴۰ سال دیگر هم کسی به این راه فکر نمی کرد و الان هم توفیق اجباری باعث این اتفاق شده است. با این همه تأخیر، ما تازه مثل کودکان نوپا قدم به قدم در راه ارتقاء کیفیت در مسیر تولید هستیم. برای ادامه راه پیش رو با ایمان و تلاش بیشتر پیش خواهیم رفت تا روزی که بتوانیم نام ایران را در جهان با هنرِ نسلِ نو و فرهنگ و پیشینه اش معرفی کنیم. بسیار سفر باید تا پخته شود خامی".

این آبجکت با همكاري تیمی سیاوش صوفی نژاد و نیما باوردی طراحی و با اسپانسری برند ویلاصوفیا تولید  شده و برنده جایزه  از مسابقه طراحی محصول اروپا شده است.